17.1.08

Dunia Yang Lain


Dunia Yang Lain


Bukan mudah untuk aku berbohong,
memberi kata cinta yang sebenar,
tiada niat untuk aku hancurkan hati itu,
menyatakan yang sebaliknya,

Kata-kata ini terlalu kasih,
inginkan kau berbahagia,
melupakan yang telah punah,
tetapi kau telah tersasar,
mengharapkan cinta yang abadi,

Cinta itu terlalu sedih,
sedikit pun tidak ingin berjuang,
berjuang membunuh mangsa mu,
aku tidak sanggup berjuang,
tidak ingin membunuh mu,

Terlalu bersalah aku rasakan,
memperlihatkan dunia ku kepada mu,
dunia yang tidak terbatas jauhnya,
tiada siapa yang menjangka,
terlalu jauh hujungnya,

Kau masih tidak ingin memahaminya,
dunia ini terlalu beronak,
semuanya bergelora bagai ombak,
menghakis pantai yang sepi,
jika di akhirnya aku bersalah,
aku menerima dengan kepastian,

Tiada ulasan: